Este proceso de selección ya ha finalizado.

Departamento de Retail & Events

PHILIP MORRIS SPAIN

Madrid (Madrid)

T/2019/31721


¿Qué ofrece la empresa?
  • 1 plaza de prácticas en PHILIP MORRIS SPAIN de 6 meses
  • Bolsa de ayuda de 944,00€ brutos mensuales
  • 8h. diarias
  • Centro de prácticas en España: C/ José Lázaro Galdiano, 6 Madrid (Madrid)
  • La beca incluye matrícula en Máster en Decision Making and Innovation 2.0 (Universidad de Alcalá)
¿Qué perfil busca la empresa?
  • Titulado universitario de grado o Titulado universitario pre-Bolonia: Grado en Economía y Gestión, Grado en Economía, Grado en Administración de Empresas, Grado en Turismo y Gestión del Ocio, Grado en Gestión Comercial y Marketing, Grado en Marketing y Comunicación Empresarial, Grado en Marketing, Grado en Relaciones Internacionales, Máster en Dirección, Organización y Producción de Eventos Corporativos e Institucionales, Máster en Comunicación Corporativa, Protocolo y Eventos
  • Competencias en Idiomas: nivel C1 de Inglés.
  • Competencias: Habilidad para trabajar en un contexto Internacional, Orientación al logro, Preocupación por la calidad, Iniciativa y espíritu emprendedor, Capacidad para trabajar de forma autónoma, Liderazgo, Trabajo en equipo, Toma de decisiones/resolución de problemas, Capacidad para generar nuevas ideas, Adaptación al cambio, Capacidad crítica y autocrítica, Capacidad de aprender, Conocimiento de una lengua extranjera, Planificación y gestión del tiempo.
Pruebas de competencias

Como parte del proceso de selección tendrás que realizar estas pruebas:

Plan de formación propuesto

Philip Morris Spain is seeking talented people to join our Retail team based in Madrid. You will be part of a dynamic team who is responsible for supporting the local markets of the Iberian cluster in designing and implementing new retail structures that will support the growth of IQOS.

Main Responsibilities:

  • Support the team in developing retail solutions to be used in the markets of the cluster.
  • Support the seasonal visual merchandising guidelines document release (VMG) by updating planograms for each space and market on the base of local input (team) and global directions. Ensure the correct planogram implementation within the channels by visiting points of sale and reporting current status implementation (photos / feedback).
  • Update the key visuals spaces report (KV) by adding new spaces available (light box, pictures frames) and their size, checking dimensions directly with suppliers. Prepare the agency briefing document for new adaptations requests on the base of the campaign input.
  • Monitor the production and delivery of the produced materials for the markets.
  • Follow-up the Point of Sale material production, delivery monitoring and efficiency tracking.
  • Follow up the daily operations of an ad-hoc experience project (HUB / Festivals): materials’ orders agreed (PO’s), materials placement at location, materials stock at warehouse.