Este proceso de selección ya ha finalizado.

Customer Engineering- Techinical Account Plan Support and Evolution

TELEFÓNICA INTERNATIONAL WHOLESALE SERVICES II, S.L.U.

Madrid (Madrid)

T/2018/29406


¿Qué ofrece la empresa?
  • 1 plaza de prácticas en TELEFÓNICA INTERNATIONAL WHOLESALE SERVICES II, S.L.U. de 6 meses
  • Bolsa de ayuda de 768,00€ brutos mensuales
  • 6h. diarias
  • Programa START
  • Centro de prácticas en España: Ronda de la Comunicación Madrid (Madrid)
¿Qué perfil busca la empresa?
  • Estudiante universitario de grado o Estudiante universitario de máster: Grado en Ingeniería en Sistemas de Telecomunicación
  • Competencias en Idiomas: nivel C1 de Inglés.
  • Competencias: Habilidad para trabajar en un contexto Internacional, Liderazgo.
Pruebas de competencias

Como parte del proceso de selección tendrás que realizar estas pruebas:

Plan de formación propuesto

Actividad del Area: 

Intern will work in the Customer Engeneeing Team.  She/He will be working in supporting the Digital Transformation of the Methodologies Defined for the deteccion of selling opportunities in Multinational Customers.  He/She will be in charge of understanding existing Technical Account Plan template to make sure it is fine tuned through the execution of the Gloal Methodology in Global Multinatinal Customers.  Final objective is the digitalization as much as possible of the different techniques applied to dectect and control bussiness opportunities.

Objetivos de aprendizaje:

Support in the Digitalization of different processes in the the Presales Area. Intern will be learning consultative methodology to become a technical trusted advisor in a Multinational Customer.

Plan de Formación:

Organization of MNCs, Segementation, SalesForce,Account Planning.

Funciones a desempeñar:

Understanding CCv Selling Methodology. Account Planning Methodology Support. Technical Account plan consolidation for different regions en the Multinational Customers area. Dashboard production for Technical Account Plan Control and Supervision. Technical Account Plan(TAP) evolution with the feedback of all countries. TAP Evolution towards Digitalizacion vía SalesForce.

Otros conocimientos

Excel ( programación de macros internas de Excel vía Visual Basic ). Herramientas ofimaticas, word y Power point.