Filosofia de les programes de FUE
A Fundación Universidad-Empresa sempre hem tingut com a missió fundacional millorar l'ocupabilitat dels joves, facilitant-los eines per incorporar-les al món de l'empresa ia l'exercici professional, i per això al llarg de la nostra història hem fomentat iniciatives i programes que contribuïssin a aquest objectiu.
Ja el 1981 vam promoure a Espanya la primera regulació de pràctiques d'estudiants universitaris que va tenir el seu reflex al Real Decreto 1497/1981, de 19 de junio, sobre Programes de Cooperació Educativa.
Amb aquesta mateixa filosofia, des del 1981 hem dissenyat, en col·laboració amb les universitats espanyoles, diferents programes de pràctiques remunerades i de beques destinats a fomentar la formació integral de l'alumne universitari i de formació professional, apropant-los al món de l'empresa.
Tots els nostres programes constitueixen una activitat de naturalesa formativa realitzada per estudiants i supervisada per les Universitats. El seu objectiu és permetre els estudiants que puguin posar en pràctica els coneixements adquirits durant la seva formació acadèmica, i puguin continuar formant-se en iniciatives, metodologies o tecnologies que siguin d'utilitat per al seu futur professional a través de pràctiques remunerades i tutoritzades a empreses.
Per aconseguir aquesta missió, comptem amb empreses col·laboradores compromeses amb el futur dels nostres joves que entenen que la formació, la tutorització i la mentoria són valors fonamentals per al seu desenvolupament personal i professional.
Com a resultat de tot això, més de 100.000 estudiants han participat en algun dels programes i beques de la Fundación Universidad-Empresa.
START - Pràctiques per a estudiants universitaris de grau i postgrau
Les pràctiques remunerades a empreses són la millor fórmula per a la formació i integració dels universitaris a la dinàmica de l'empresa actual. El programa de pràctiques START per a estudiants universitaris de grau i postgrau permet als estudiants complementar la formació teòrica adquirida a la universitat amb la formació pràctica.
COOPERA - Pràctiques per a estudiants d'Economia de la UAM
COOPERA és un programa de formació en alternança o formació dual de la Universitat Autònoma de Madrid destinat als estudiants d'Economia.
COPE - Pràctiques per a estudiants de Psicologia de la UAM
COPE és un títol propi de formació dual de la Universitat Autònoma de Madrid anomenat "Expert en Organització i Recursos Humans" destinat a estudiants de Psicologia.
Per aconseguir aquesta missió comptem amb empreses col·laboradores compromeses amb el futur dels nostres joves, que entenen que la formació, la tutorització i la mentoria són valors fonamentals per al seu desenvolupament personal i professional.
Com a resultat de tot això, més de 100.000 estudiants han participat en algun dels programes i beques de la Fundación Universidad-Empresa.
La importància de la tutorització
Els joves que comencen aquesta aventura s?enfrontaran a nous reptes, canvis i aprenentatges. També algunes dificultats, en què el tutor tindrà una tasca d'acompanyament imprescindible. Està a la mà convertir cada nou desafiament en una oportunitat de creixement única. Per això des de FUE ens assegurem que cada estada en aquestes pràctiques formatives tingui un tutor acadèmic, un tutor empresarial i un tutor de pràctiques.
Tutor acadèmic
Els tutors acadèmics fan el seguiment i la tutorització de l'estudiant en cadascuna de les assignatures que conformen el Pla d'Estudis del Postgrau. Cada tutor vetlla pel màxim aprofitament d'aquesta formació universitària de postgrau per part dels estudiants i fa el seguiment del seu exercici per maximitzar l'adquisició de competències als alumnes.
Tutor empresarial
L'empresa on l'estudiant realitza les seves pràctiques assigna un tutor empresarial per a cada alumne. Aquest tutor és lencarregat de plantejar el projecte formatiu que lestudiant seguirà al llarg de les seves pràctiques, detallant quins seran els objectius a complir i quines les competències transversals i específiques a adquirir. El tutor empresarial facilita feedback de forma regular a l'estudiant i completa els informes de seguiment avaluant-ne l'exercici.