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PRACTICAS GESTION COMERCIAL MADRID

SIEMENS, S.A.

Tres Cantos (Madrid)

T/2019/33344


What does the company offer?
  • 1 internship vacantNone en SIEMENS, S.A. de 7 meses
  • Study assistance of 570.00€ gross monthly
  • 6h. diarias en Jornada de mañana
  • START Programme
  • Work Center en Spain: Ronda de Europa 5 Tres Cantos (Madrid)
What profile is the company looking for?
  • University undergrade student or University postrgrade student: Grado en Ingeniería de Tecnologías Industriales, Grado en Ingeniería de Organización Industrial, Grado en Economía, Grado en Dirección y Creación de Empresas
  • Language Competencies: level B2 of English.
Competency tests

As part of the selection process you will have to carry out these tests:

Proposed training plan

Smart infrastructure from Siemens intelligently connects energy systems, buildings and industries to adapt and evolve the way we live and work. We work together with customers and partners to create an ecosystem that intuitively responds to the needs of people and helps customers to better use resources. It helps our customers to thrive, communities to progress and supports sustainable development. We do this from the macro to the micro level, from physical products, components and systems to connected, cloud-based digital offerings and services. From intelligent grid control and electrification to smart storage solutions, from building automation and control systems to switches, valves and sensors.

Tareas Proyecto Formativo: 

  • Soporte a las Ventas, principalmente en el Desarrollo del Vertical de Mercado Utilties
  • Manejo de las plataformas de proveedores de los principales clientes de la División
  • Colaboración en la implantación del Sistema CRM (Ayuda, Soporte y Formación a usuarios)
  • Colaborar en el diseño y desarrollo de Informes en el Sistema CRM (Seguimiento de Negocio)
  • Participar en el Proceso de Investigación de Mercados y cálculo de potenciales por cliente
  • Desarrollo y seguimiento de KPI's relacionados con el proceso CRM (Calidad de Datos)
  • Contribuir en la elaboración de Fichas de Clientes y Competidores (Actualización Periódica)
  • Preparación de Reports, Presentaciones y Briefings para la dirección